Tabs

Arma 3 Tac-Ops DLC

Arma 3 Tac-Ops DLC

A Bohemia Interactive nemrég bemutatta a következő...

Bővebben..

A jövő orosz katonája

A jövő orosz katonája

Július elején mutatta be a Rostec orosz állami had...

Bővebben..

Okosszemüveget fejlesztett a DARPA

Okosszemüveget fejlesztett a DARPA

Az Egyesült Államok hadseregének sokbetűs rövidíté...

Bővebben..

Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

Vitaposzt az iskolai honvédelmi oktatásról

Érdekes cikkre hívta fel a figyelmemet a kaliber.h...

Bővebben..

Szinte biztosan a HK416 lesz a FAMAS utódja Franciaországban

Szinte biztosan a HK416 lesz a FAMAS utódja Franciaországban

 Bár a hivatalos bejelentés egyelőre még vára...

Bővebben..

Legénység toborzás!

Legénység toborzás!

Mivel az elmúlt időben viszonylag sikerült egy sta...

Bővebben..

Jimcat pár gondolat!

Jimcat pár gondolat!

Jó rég nem került ki semmilyen cikk tőlem az oldal...

Bővebben..

Arma 3 egységek feladatai és követelményei.

Arma 3 egységek feladatai és követelményei.

Egységek feladatai Ez a kis iromány arról szól, ho...

Bővebben..

Arma3 - Tanoa - Expansion - DX12

Arma3 - Tanoa - Expansion - DX12

 Üdvözlünk Tanoa-n! Egy közelgő kiegészítő ré...

Bővebben..

A pápai ejtőernyős ezred 1.rész

A pápai ejtőernyős ezred 1.rész

/ Nagyapám Hegyi Dániel emlékére, aki a II. világh...

Bővebben..

Küldetések köszönet!

Küldetések köszönet!

Sziasztok! Először is szeretném megköszöni mindenk...

Bővebben..

Felderítő minitankon dolgoznak a britek

Felderítő minitankon dolgoznak a britek

Az új jármű jóval nehezebb, de egyben jobban felsz...

Bővebben..

A jövő katonai re­pülő­gépei: szu­per­te­her­gé­pek és hiper­gyors bom­bá­zók

A jövő katonai re­pülő­gépei: szu­per­te­her­gé­pek és hiper­gyors bom­bá­zók

Noha a légierők két­ség­kí­vül leg­...

Bővebben..

A jövő gyalogos katonája: kézifegyverek

A jövő gyalogos katonája: kézifegyverek

A hadseregek mindig is a gyalogságra épültek. Ural...

Bővebben..

A jövő szárazföldi harcjárműve: túlélni mindenáron!

A jövő szárazföldi harcjárműve: túlélni mindenáron!

Egy harcjárműnél nagy gondot fordítanak arra, hogy...

Bővebben..

A jövő hadihajói

A jövő hadihajói

A haditengerészet évszázadokon át a valódi szuperh...

Bővebben..

A meg se született harckocsi-generáció

A meg se született harckocsi-generáció

A ma rendszerben álló harckocsik zömmel 30-40 éves...

Bővebben..

A jövő vadász­repülőgépei: a légtér urai I. rész

A jövő vadász­repülőgépei: a légtér urai I. rész

A vadászrepülőgépek kétségkívül a katonai harceszk...

Bővebben..

A jövő vadász­repülőgépei: a légtér urai II. rész

A jövő vadász­repülőgépei: a légtér urai II. rész

Korábbi cikkünkben a vadászrepülőgépek alapjellemz...

Bővebben..

Iraki katonai tapasztalatok

Iraki katonai tapasztalatok

Afganisztánban 2001-től, Irakban pedig 2003-tól va...

Bővebben..

A jövő gyalogos katonája: ­baka a digitális korszakban

A jövő gyalogos katonája: ­baka a digitális korszakban

Noha egy katonának a felszerelésével kapcsolatban...

Bővebben..

Hol vannak a lézerfegyverek?

Hol vannak a lézerfegyverek?

A sci-fi filmek visszatérő szereplői a lézerfegyve...

Bővebben..

A jövő katonai helikopterei: a harctér királynői

A jövő katonai helikopterei: a harctér királynői

A helikopter viszonylag új találmány, de rövid idő...

Bővebben..

Alien Swarm

Alien Swarm

A Black Cat Games csapata eredetileg egy, az Unrea...

Bővebben..

Hírek Írások

A Bohemia Interactive nemrég bemutatta a következő letölthető tartalmatat a játékukhoz. Az Arma 3 Tac-Ops DLC Singleplayer Mission Pack nove...

Readmore..

Július elején mutatta be a Rostec orosz állami haditechnikai fejlesztő és gyártó cég a jövő gyalogsági katonai páncélját, a Ratnik-3-at.

Readmore..

Az Egyesült Államok hadseregének sokbetűs rövidítésű divíziói – a CERDEC, az ERDC, az NSRDEC, az ARL, és mindenekelőtt a DARPA – e...

Readmore..

Érdekes cikkre hívta fel a figyelmemet a kaliber.hu, amelyben arra reagáltak, hogy Honvéd kadétképzés indul szeptemberben egy budapesti és e...

Readmore..

 Bár a hivatalos bejelentés egyelőre még várat magára, több francia napilap egyidejűleg írta meg, hogy a francia haderő AIF (Arme Indiv...

Readmore..

Mivel az elmúlt időben viszonylag sikerült egy stabil gyalogsági erőt létrehozni a klánon belül, elérkezettnek tekinthetjük az időt arra hog...

Readmore..

Jó rég nem került ki semmilyen cikk tőlem az oldalra. Ennek több okai is van de a mostani történtek megérdemelnek egy pár gondolatot tőlem....

Readmore..

Egységek feladatai Ez a kis iromány arról szól, hogy az egységekben harcoló katonák milyen feladatokat láthat el, és ezeknek mi a lényege.

Readmore..

 Üdvözlünk Tanoa-n! Egy közelgő kiegészítő részeként lesz elérhető eme trópusi sziget. Az expanzió jelenleg tervezett kiadása 2016 első...

Readmore..

/ Nagyapám Hegyi Dániel emlékére, aki a II. világháborúban a pápai ejtőernyős ezred 3.századában szolgált és idén ünnepelné születésének 100...

Readmore..

Sziasztok! Először is szeretném megköszöni mindenkinek aki hétről hétre megjelent és követte a küldetéseimet!

Readmore..

Az új jármű jóval nehezebb, de egyben jobban felszerelt a jelenleg használt típusnál. 

Readmore..

Alien Swarm

A Black Cat Games csapata eredetileg egy, az Unreal Tournament 2004 alá megálmodott modifikáció Source motorra átdolgozott változatán dolgozott, de a végeredmény akkora sikert aratott az érintett körökben, hogy a Valve úgy döntött, önálló program formájában, szélesebb rétegekkel is igyekszik megismertetni az Alien Swarmot.

 

Kiadó: Valve
Fejlesztő: Black Cat Games
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM (Vista és Win 7 esetén 2 GB), DirectX 9.0 kompatibilis videokártya 128 MB RAM memóriával és Shader Model 2.0 támogatással (ATI X800 vagy Nvidia 6600), 2,5 GB szabad lemezterület, Windows 7/Vista/XP
Ajánlott: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz, 1 GB RAM (Vista és Win 7 esetén 2 GB), DirectX 9.0 kompatibilis videokártya Shader Model 3.0 támogatással (ATI X1600 vagy Nvidia 7600), 2,5 GB szabad lemezterület, Windows 7/Vista/XP
Hasonló játékok: Left 4 Dead, Shadowgrounds
Kategória: külsőnézetes akciójáték

A Black Cat Games csapata eredetileg egy, az Unreal Tournament 2004 alá megálmodott modifikáció Source motorra átdolgozott változatán dolgozott, de a végeredmény akkora sikert aratott az érintett körökben, hogy a Valve úgy döntött, önálló program formájában, szélesebb rétegekkel is igyekszik megismertetni az Alien Swarmot.

A Valve emberei gondoltak egy merészet, és úgy döntöttek, megpróbálják ösztönözni a játékosaik kreatívabb részét, hogy több mod, illetve extra tartalom láthasson napvilágot. Ennek jegyében az Alien Swarm teljesen ingyenesen érhető el a Steamen keresztül, ahol megtaláljuk a program forráskódját és egy profi szerkesztőcsomagot is. Mivel csapatalapú, online akciójátékról van szó, ami ráadásul egy egyszerű modként kezdte a pályafutását, komoly történettel nem kell számolnunk.

Valamikor a jövőben járunk egy kietlen bolygón, melyen bányászati és kutatási célú kolóniát alapítottak, amit megszálltak az idegenek, akik minden útjukba akadó telepessel végeztek. A mi négyfős csapatunk feladata, hogy valahogyan kezeljük a helyzetet. A pályákon elszórva találunk elvesztett PDA-kat, melyekből unalmasabb pillanatainkban megpróbálhatunk némi plusz háttérinfót begyűjteni, de egyrészt nem nagyon akad unalmasabb pillanat, másrészt igazán hasznos dolgokat nem fogunk bennük találni, csupán a másodosztályú sci-fikből ismerős, "aggódunk a furcsa zajok és érdekes szállítmányok miatt" című előadást olvashatjuk el több változatban. Viszont ahogy korábban említettem, ezek teljesen lényegtelen, pusztán hangulati elemei a programnak, így gyengeségük is csak minimális hiányosság.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!


Bár itt felülnézetből követhetjük nyomon az eseményeket, a játékmenet tulajdonképpen egy az egyben ugyanaz, mint a Left 4 Dead játékok esetében, tehát a csapat rádión kapja az utasításokat, melyeket a továbbjutás érdekében végre kell hajtani. Ezek az áramellátás visszaállításától kezdve, fontosabb adatok visszaszerzésén át, egészen a terület teljes megtisztításáig igen sokfélék lehetnek - viszont tényleges rendeltetésük az, hogy valamilyen célt, vagy okot adjanak a játék valódi lényegének, azaz a hordákban ránk rontó földönkívüliek folyamatos lemészárlásának.

A játék kezdetén négy karakterosztály két-két képviselője közül választhatjuk ki, kivel akarunk nekivágni a küldetéseknek. Az egyes szerepkörök mind más és más tulajdonságokkal bírnak, így az Officer (tiszt) a csapat általános hatékonyságát növeli, a Spec-Op (fegyverspecialista) a brutális tűzerő felelőse, a Medic (felcser) elsősorban csapattársai egészségi állapotáért felel, s végül a Tech (technikus) a különböző zárak, számítógépek és biztonsági rendszerek feltörésével teszi magát nélkülözhetetlenné. Miután kiválasztottuk a csapaton belüli posztunkat, dönthetünk, melyik karakter lesz nekünk megfelelőbb a személyes tulajdonságai alapján.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!


Ha ezzel is megvagyunk, akkor válogathatunk a különböző felszerelések közül, és választékból nincs hiány. Minden játékos két nagyobb holmit vihet magával, plusz egy kisebbet. A nagyobbak lehetnek fegyverek, vagy az egész csapat javát szolgáló kellékek, mint egy lőszeresláda, vagy a hordozható gyógyítóállomás. Az arzenál megtervezésekor az alkotók rendesen elengedték a fantáziájukat, így könnyen előfordulhat, hogy a bőség zavarával küzdünk majd. Találunk itt a teljesség igénye nélkül pisztolyt, géppisztolyt, sörétest, rohampuskát, lángszórót, futurisztikus elektromos ágyút, gépágyút, az Alien univerzumból ismerős, telepíthető automata lövegeket és még sok egyebet, melyek nagy része az online játék során szerzett tapasztalati pontok általi szintlépésekkel válnak elérhetővé.

Vannak olyanok is, melyek karakter-specifikusak, tehát csak bizonyos karakterosztály képviselőjével használhatók. A harmadik, kisebb helyre egy kiegészítőt választhatunk, mely vagy csak saját karakterünkre hat, mint az elsősegélycsomag, vagy az extra páncél, vagy az egész csapatot befolyásolja, ahogyan az adrenalinlöket, vagy a sebzésnövelő, de ide választhatunk olyan hasznos, bár nem nélkülözhetetlen dolgokat, mint a lángvágó/hegesztőpisztoly, amivel ajtókat zárhatunk le magunk mögött, elzárva ezzel ellenfeleink útját.


A felszerelések terén tapasztalt változatosság az életünkre törő idegen lények terén is jellemző a programra. Eleinte egyszerű harcos "bogarakkal" találkozunk, majd előkerülnek a maró köpetekkel támadó rokonaik is, akik idegesítő repkedő barátaikat is hozzák. Idővel csatlakoznak hozzájuk a méretes, háromlábú "organikus bombák", majd jönnek a hatalmas pajzzsal rendelkező tankok, de találkozunk majd az Alien filmek arctámadóinak közeli rokonaival is.

Ellenfeleink nem csak sokfélék, de számbeli fölényük is kifejezetten egyértelmű, ráadásul még könnyű nehézségi fokozaton is elég erősen sebeznek. Ezzel a játék egyszerűen kikényszeríti a csapatmunkát, hiszen, aki elszakad társaitól, az gyakorlatilag perceken belül be is fejezi pályafutását. A dolog igazi szépsége abban áll, hogyan találja meg a csapat a megfelelő egyensúlyt a támadó és támogató erők között. Éppen ezért erősen ajánlott barátokkal nekiesni, és használni a játék beépített hangátviteli rendszerét, vagy egy erre szolgáló külső programot, mivel érdemi kommunikáció hiányában rengeteget veszít a dolog az élvezhetőségéből.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!


Grafikai szempontból első osztályú munkával van dolgunk. A Black Cat emberei nagyon jól kezelték a Source motort, s amit alkottak, az azon túl, hogy részletgazdag és összességében nagyon szép, még nagyon jól optimalizált is, így gyengébb gépeken is képes hozni a stabilan magas FPS-számot, még finom részletességi beálltások mellett is. Igaz, hogy a játék felülnézeti kameraállást használ, a készítők mégis odafigyeltek az olyan, szinte lényegtelennek tűnő apróságokra, mint a lézeres irányzék által megvilágított füst, melyen látszik a kilőtt golyók okozta légmozgás - ezzel igazán hangulatossá és élővé tették az Alien Swarmot.

Az irányítás a klasszikus WASD plusz egér kiosztást követi (bár ezen természetesen mindenki változtathat saját ízlésének megfelelően), ami jól is működik. Egyedül a célzás bizonyult alkalmanként kicsit nehézkesnek, de ezek is többnyire a játékmenet feszített tempójából adódtak, így valószínűleg pusztán megszokás kérdése az egész. A játék leggyengébb pontját a hangok jelentik. Elsősorban a szinkronhangokkal van probléma, de figyelembe véve, hogy egy kis csapat eredetileg csak modnak indult játékáról van szó, és hogy egyéb téren milyen jól teljesít, ezt elfogadható hiányosság, ami fölött a játék hevében könnyű átsiklani.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!


Az egyetlen igazán fájó pont az Alien Swarmmal kapcsolatban az, hogy sajnos nagyon rövid, mindössze egy kampány szerepel benne, hat küldetéssel, melyek nehézségi szinttől, csapatlétszámtól és nem utolsó sorban gyakorlottságtól függően 1-2 óra alatt végigvihetők. Ugyanakkor a Valve ösztönzésnek szánta a programot, ezért joggal remélhetjük, hogy hamarosan újabb és újabb hadjáratok kerülnek majd fel a netre, és persze a vállalkozó kedvű játékosok saját kampányokat is készíthetnek a mellékelt szerkesztővel.

Egyszeri végigjátszásnál mindenképpen többre érdemes a program, ugyanis a játékélmény minden karakterrel más. A fejlődési rendszerrel folyamatosan kapjuk meg a fegyvereket és a felszereléseket, melyek szintén sokat módosítanak a játékmeneten, továbbá itt is megtalálható a Steames programokra jellemző achivement-rendszer, mely a gyűjtőszenvedélyünkre alapozva próbál rábírni a többszöri végigjátszásra.


Grafika: A készítők tökéletesen használták fel a Source motort. A felülnézeti kameraállás ellenére a program eszméletlenül részletes, a textúrák élesek, a fény-árnyékhatások lenyűgözőek, és a látványos robbanások mellett a legapróbb részletekre is odafigyeltek, ráadásul az optimalizálásra sem lehet egy rossz szavunk sem.

Kezelőfelület, irányítás: A HUD nagyon jól sikerült. Aránylag kis helyet takar ki a játékérből, de megtalálunk mindent, amire szükségünk lehet. Láthatjuk saját és csapattársaink felszerelését, életerejét, így támogató egységek szerepében mindig tudhatjuk, kinek és mire van szüksége, a mozgásérzékelővel ellátott térkép pedig garantálja, hogy nem fogunk eltévedni, és még azt is tudhatjuk, honnan érkezik a fenyegetés. A billentyűzetkiosztás teljesen személyre szabható, de az alap WASD elrendezés is tökéletesen működik. A gyors játékmenet mellett a felülnézeti célzás eleinte kicsit nehézkes lehet, de könnyen bele lehet szokni.

Játszhatóság: Bár a küldetések teljesítéséhez csak a technikus elengedhetetlen, egyedül még neki is teljesíthetetlenek a feladatok. Kettesben már végigvihető, viszont aki magasabb nehézségi fokozatra pályázik a közepesnél, annak erősen ajánlott teljes létszámú csapattal nekivágni, ugyanis a szörnyek sokan vannak, sokfélék, ezáltal különféle taktikákat és erős csapatmunkát igényelnek, ráadásul keményen sebeznek.

Intelligencia, nehézség: Az idegenek semmilyen taktikát nem alkalmaznak, csak folyamatosan özönlenek, többnyire minden irányból, így intelligenciáról beszélni esetükben nehéz, mindenesetre az útkeresési rutinjukkal nincs probléma. Kapcsolat nélküli, egyszemélyes gyakorló módban csapattársaink többnyire jól végzik a dolgukat, és a parancsainkat is pontosan teljesítik, így ebbe sem igazán lehet belekötni. A nehézség pedig nagyban függ a csapat létszámától és összhangjától, viszont azt leszögezhetjük, hogy egyáltalán nem megbocsátó vagy könnyű játékkal van dolgunk.

Hangok, zene: Az egész játék leggyengébb része. Az aláfestő zene annyira jellegtelen, hogy egyáltalán nem marad meg az ember fejében, bár játék közben hiányérzetet sem okoz. A környezeti hangok még nagyjából elfogadhatóak, s a fegyverek effektjei sem csalnak mosolyt az arcunkra, de a szinkron kifejezetten gyengére sikerült, azon belül is harcosaink hangjai a leggyengébbek.

Összefoglalás: Az Alien Swarm szinte minden egyes elemével találkoztunk már más játékokban, ugyanakkor jótól tanulni, jót másolni nem szégyen, főleg, ha az ember olyan jól működő kombinációt hoz létre, mint a Black Cat emberei. Az ő munkájuk egyrészt gyönyörű és jól optimalizált, másrészt barátokkal közösen játszva hihetetlenül hangulatos. Legnagyobb hiányossága a szinkronhangok minőségében áll, de a játék hevében ez valószínűleg keveseknek fog igazán feltűnni. A másik problémát, nevezetesen, hogy csak egyetlen kampány van, és az is kicsit rövid, a szabad forráskódnak és a szerkesztőnek hála bárki nekiállhat orvosolni. Mindennek a tetejébe a program teljességgel ingyenes, így mindenkinek csak ajánlani tudjuk, vesztenivalótok nincs vele.

SG.hu

Megosztom itt: FacebookMegosztom itt: Google Plus

Xpert Timeline

Icons

arma iii 256 1 arma iii 256 2 arma iii 256 3 arma iii 256

FreiChat-I